tempuhi hari yang akan mendatang.

setiap hari aku berdoa. tolongla kat universiti baru nanti best. tolongla. janganla macam time sekolah dulu.

dekat sekolah dulu hanya ada group yang awesome. orang yang tak awesome tak dibenarkan masuk.

yang gedik satu group.yang bajet bagus satu group,yang lembut satu group.yang perasan jantan satu group. cuma kadang kadang waktu baik,yang lembut dan jantan bersatu menjadi group.ewah.

pandai pula bertolenransi.

tapi benda yang lepas tak harus diungkitkan? yang berlalu biarkan ia berlalu. jom kita teruskan hidup. Alhamdulillah,walaupun aku tak awesome macam diorang dulu, aku berjaya juga menjejak kaki ke menara gading. ambil degree lagi. siapa sangka weh. aku ingat aku ni loser yang hanya akan makan minum tido sahaja dirumah suatu ketika dahulu. tetapi sekarang?

Tuhan punya kuasa. dia menentu segalanya... amin.

aku percaya, apa yang Tuhan telah tentukan untuk aku tu,itulah yang terbaik. aku redha. mungkin Dia tahu,aku tak pandai sangat dalam akademik, mungkin juga Dia tahu yang aku ni lemah dalam bahasa. dan mungkin Dia sangat pasti yang aku ni berbakat dalam kemahiran.

jadi di Universiti ini aku ditempatkan.(Universiti ini private dan confidential)

mulanya memang menentang habis habisan. sakit hati. merajuk dengan mak sampai 2 hari baru keluar bilik.sampai sekarang aku tak faham mengapa aku harus merajuk dengan mak.

aiseh malu.(mak nanti nani minta maaf time raye eh)

mungkin mak memahami darah muda ini. lalu dibiarkan sahaja aku lepaskan geram sesuka hati. pasang radio kuat kuat. nyanyi lagu firework siap menari nari . memang aku tak peduli dah.ayah pun tak ambil pusing. dia asyik memanjakan garfield(oi,lupe gila nak mandikan kau).

tapi dalam tak ambil pusing tu. aku tau,dia ambil pusing juga.(what the..?)


-kaya puff feveret.

-kaya ball tersedap di dunia

time aku merajuk tu,ayah beli dua makanan ni. sweet kan. ayah memang tak romantik. dia kasi pun,kat tempat telekung aku. bukan nak kasi depan depan kan. pastu siap text lagi.padahal bilik bukan jauh pun. merangkak pun boleh.

tapi,thank you Ayah. i know you love me more than abang. eh. hehe.me love you too.




eh lari tajuk ni. sorry, i memang suka emo emo ni. tambah pula masa tengah tulis post ni dengar lagu dance with my father again by luther vandross. tu yang sayu je rasa.

ayah jom nari?

okay merapu.

rasanya dah takda benda nak cakap. cuma aku harapkan aku boleh survive kat tempat baru ni. atau dunia baru ni. aku nak yang terbaik. untuk bangsa,negara dan agama. insyaAllah mana tau aku bakal harumkan nama universiti yang tak famous ni. eceh.

berrranngaann kauuu niii.

so tak lama lagi good bye to hidup yang selesa.

-ewah,tengok ni. seronot yea. tggu la kau.
(again,sorry gambar tak lawa)

-bantal sorang tidur sampai 5 biji. melampau.
(eh bantal matrik..?)

selamat tinggal rumah sayang.

tapi lepas seminggu orientasi confirm aku balik rumah balik. ini orang tua masih lagi homesick.pathetic nye you. euuw.



akhir kata jom kita tempuhi hari yang akan mendatang!


babai!



p/s: omaigod cepat cepat korek idung,dah nak azann...!! eh jap, niat?oh,dah dah. lega....


















Comments

Popular posts from this blog

kasturi the best

urrgghhh. ngantuknye . >:)

santan lemang