saya suka masakk the 2nd.

sekarang baru aku tau cita cita aku sebenarnya apa. mengikut dari pujian orang kampung,sedara mara,sahabat handai, dan ibu bapa sendiri, aku sebenarnya layak untuk menjadi chef.

tapi nak buat macam mana. nak jadi chef sekarang, addmath pun kena B+. kenapa perlu sampai addmath bagai? kerana sukatan garam tidak boleh menggunakan math moden yang simple.


okay merapu.


redha jela diri ini memang takde rezeki nak berganding dengan chef ismail dan gordon ramsay.


-gordon ramsay yang garang.

gordon ramsay ni garang gila . masa rancangan hell kitchen tu dia ni sumpah bossy. lepastu kalau makanan tak sedap sesuka hati dia je ludah balik. oih, kalau dia buat dekat makanan aku macam tu memang cari nahas le.

rasa rasa dia ludah balik tak kalau tengok makanan macam ni?

-terung sambal yang hebat.

-pandangan dari sisi yang awesome.

-cencaru sumbat kelapa terbaik dari kebun instead of ladang.

masa abang tengok ikan ni dia punyala terkejut. apa kembung gila ikan ni. yela aku sumbat banyak banyak mana tak kembung kan. dia panggil ikan ni,ikan bom.

bom pun boleyy.

diikuti pula dengan lauk semalam yang direnovate balik.

-memang dah takde rupa dah.ni kacang panjang goreng dengan telur.


dan last sekali yang ni.aiseh.


-capati abang yang tak habis.


capati ni mak beli masa sahur. lepastu abang makan tak habis. masa berbuka aku panaskan. masa panaskan tu boleh pula aku layan youtube.sekali tak sedar nak dekat rentung capati tu.


kat dalam gambar ni memang tak nampak sebab aku terbalikkan. memang habisla.masa berbuka tadi buat tak reti je.



okayla, babai. mahu tgk hindustan.





p/s:gordon takkan berani ludah punye. berani cuba buat.










Comments

Popular posts from this blog

kasturi the best

urrgghhh. ngantuknye . >:)

santan lemang